piston79> Нет... У Виетнам вообще поставка ЗРК во время БД совсем больше 8000 ракет.. Не верю, что они потратили половину на А-12/SR-71...
Я имел в виду, что те кто писал про 4000 пусков подразумевали Вьетнам. Больше столько взять просто негде. Сама цифра непонятна.
piston79> Да, я тоже так думаю.... Но у меня неть козирьи что доказать возможности МиГ-25 (ранная и доработаная версия) по "Дрозду"...
В той же книжке:
The fact that the threat the MiG-25 was designed to meet — a high-altitude bomber — never materialized does not mean that their efforts were wasted. The existence of the MiG-25 and our presumptions about it strongly influenced a national political decision not to overfly the Soviet Union with the SR-71 or with reconnaissance drones. Through the MiG-25, the Russians caused us to deny ourselves for years vast amounts of intelligence which could be gathered by no means other than overflights.
Теоретически, после побега могли попытаться. Практически влететь на территорию, и миновать перехватчик на встречном курсе было нереально. Вся "невозможность перехвата" строилась на тщательном расчете маршрута, с отворотом до того как перехватчики могли до него добраться. Перехват в любом случае сложный, но не невозможный.
"книжка":
True; for all sorts of reasons. First of all, the SR-71 flies too high and too fast. The MiG-25 cannot reach it or catch it. Secondly, as I told you, the missiles are useless above 27,000 meters, and as you know, the SR-71 cruises much higher.
"вики":
The SR-71 was the world's fastest and highest-flying operational manned aircraft throughout its career. On 28 July 1976, SR-71 serial number 61-7962 broke the world record: an "absolute altitude record" of 85,069 feet (25,929 m). Several aircraft have exceeded this altitude in zoom climbs, but not in sustained flight.
В этом вопросе на Википедию вполне можно положиться. Ну и я не думаю, что в боевом вылете SR-71 мог перещеголять борт специально профилированный на рекорд. Так что Дрозд вполне в высотный диапазон ракет вписывался.